Dag 1: New York

Geplaatst op: 20 juli 2011 door Kelly in Uncategorized

Dag 1. New York (19-7)

We zijn in New York! Wat een geweldige stad blijft het toch! Toen we vanuit de taxi de skyline van Manhattan zagen opdoemen dacht ik; we zijn er weer.

Maar even bij het begin beginnen. Dinsdagochtend zijn we om 8 uur vertrokken naar Dusseldorf, om vanaf daar naar New York te vliegen. Alles loopt soepel, mooi op tijd op het vliegveld, snel ingecheckt, wachten duurt ook niet al te lang en om 13.00 uur kunnen we instappen. Uiteindelijk vertrekt het vliegtuig een half uurtje te laat, zo rond 14.00 uur. Het is een mooie rustige vlucht met Air Berlin, de acht uur gaan best snel voorbij. Om 16.00 uur lokale tijd landen we op JFK airport.

Ook hier gaat het weer soepel. Bij de douane geen moeilijke vragen, zoals vorig jaar. Maar even vingerafdrukken afstaan, fotootje maken en daar is de stempel in het paspoort; we mogen er in. De koffers staan al klaar, we kunnen op zoek naar een yellow cab, die ons naar Manhattan brengt.

Hele belevenis, zo’n ritje. Met z’n vieren opgepropt achter in de taxi, terwijl het buiten 31 graden is en binnen niet veel koeler. De chauffeur rijdt als een gek, maar vliegt daardoor wel door de New Yorkse avondspits. Na zo’n driekwartier doemt de skyline van Manhattan voor ons, met het Empire State Building dat overal bovenuit steekt. Wat een geweldig gezicht blijft dat toch. Ook Marjan en Gerard kijken hun ogen uit.

Rond 18.00 uur worden we afgezet bij ons hotel, Le Parker Meridien, vlakbij het Central Park. Prachtig hotel! We hebben twee kamers op de zevende verdieping. Op de 46e verdieping zit een zwembad met uitzicht over Central Park dat we gratis mogen gebruiken. Dat gaan we zeker doen!

Maar eerst de stad in. We lopen naar Times Square. Dit is echt de meest geweldige plek van New York! Wat een mensen, lichtjes, reclame.

Vorig jaar konden we er al geen genoeg van krijgen en ik denk dat we ook dit jaar elke dag wel even zullen gaan kijken. We lopen verder, komen bij Bryant Park, met allemaal terrasjes en een hoop drukte. We eten en drinken even wat en lopen dan weer terug naar het noorden over Fifth Avenue met de sjieke winkels. We kijken nog even bij Rockefeller Center, hier gaan we hopelijk woensdagochtend op, als het helder is.

Om half 10 zijn we terug op onze hotelkamer, een geweldige eerste dag gehad, maar we zijn bekaf. In Nederland is het dan al half 4 in de nacht. Hoog tijd om te gaan slapen dus!

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.