Dag 6: Las Vegas – Grand Canyon

Geplaatst op: 26 juli 2011 door Kelly in Uncategorized

Dag 6. Las Vegas – Grand Canyon (24-7)

Wow, wow en nog meer wow. Meer kan ik er niet van maken. We zijn bij de Grand Canyon en het is het mooiste dat we ooit gezien hebben. De eerste aanblik leverde zelfs kippenvel op.

Maar vanmorgen vertrokken we eerst vanuit Las Vegas. We staan om 7 uur op, ontbijten in het hotel en om 8 uur stappen we in de auto. Eerst gaan we bij de Wall Mart inkopen doen voor de komende weken. We kopen een kooktoestel en een koelbox, plus eten voor de komende dagen. Daarna gaan we snel op pad, want we hebben de langste rijdag van deze vakantie voor de boeg, zo’n 480 kilometer.

Eerst komen we bij de Hooverdam. Een prachtig gezicht, dat helderblauwe water tegen witte en donkere rotsen en de indrukwekkende dam. Na het maken van de nodige foto’s trekken we verder de woestijn in. We rijden door Arizona en nemen een deel van de Route 66 mee. Langs de weg stoppen we bij een heel leuk cafeetje met de typische sfeer van het wilde westen. Hier eten we een boterham.

We gaan gauw weer verder, want het is nog zo’n 2,5 uur rijden naar de Grand Canyon en daar willen we op tijd zijn om de zonsondergang mee te maken. Rond 4 uur rijden we het park in. We kopen een National Parks  pass voor 80 dollar. Daarmee mag je een jaar lang met een auto en 4 personen bijna alle nationale parken van Amerika in. We hebben nog een hoop parken te gaan de komende weken, dus die hebben we wel nodig.

We hebben een leuke kamer in de Maswik Lodge. Midden tussen de pijnbomen en op 5 minuten lopen van de rand van de Grand Canyon. We kunnen niet wachten om een kijkje te nemen, maar besluiten eerst wat eten te maken, zodat we daarna op pad kunnen voor de zonsondergang. We installeren ons kooktoestel in de badkamer (daar zijn geen rookmelders) en koken lekker pasta met tomatensaus. Dat eten we op het stoepje voor onze kamer op. Onze bovenburen zijn jaloers op onze ‘roomservice’.

Daarna gaan we snel op pad. Binnen 5 minuten vangen we een eerste glimp van de canyon op. Onbeschrijflijk, wat een uitzicht. Dit vind je nergens anders. We stappen in de shuttle bus, die langs alle uitzichtpunten langs de canyon gaat. In het park mag je vanwege de drukte niet op alle plekken met de auto komen en de bus werkt perfect. We stappen uit bij Hopi Point, hier schijnt de zonsondergang het mooist te zijn.

En de reisgidsen hebben gelijk, het is fantastisch! We weten niet waar we kijken moeten, zo mooi. Het is best druk op dit punt, maar we hebben een mooie plek en geen last van andere mensen. Het is er vrij stil, iedereen is onder de indruk van het uitzicht. We maken bijna 150 foto’s, willen alles vastleggen. Het is aardig gelukt, maar je moet het eigenlijk zelf gezien hebben.

Inmiddels is het donker en zijn we terug op onze kamer. Morgenochtend om half 6 gaat de zon weer op. Waarschijnlijk gaan we daar naar kijken. Morgenochtend gaan we nog andere uitzichtpunten bekijken en daarna rijden we naar Page, waar we 2 nachten blijven. Hier in de Grand Canyon helaas geen internet, zelfs geen enkele bereik met de telefoon, dus dit verslag laat nog een dagje op zich wachten.