Dag 9: Page – Monument Valley – Moab

Geplaatst op: 28 juli 2011 door Kelly in Uncategorized

Dag 9: Page – Monument Valley – Moab

Vandaag hebben we een lange dag voor de boeg, dus we staan vroeg op, pakken al onze spullen weer in, ontbijten en gaan op pad. We rijden naar Moab en onderweg stoppen we nog in Monument Valley. Zo’n 5 uur rijden zonder stops en er is nog een uur tijdsverschil, in Moab is het een uur later. Dus het tijdsverschil met jullie is nu nog ‘maar’ 8 uur.

Onderweg is er veel moois te zien. Bijna bij elke bocht verandert het landschap en zijn de rode rotsen ineens weer geel en gaat een wijds landschap over in flinke bergen. Na zo’n 2,5 uur rijden komen we in de buurt van Monument Valley. Er doemen al grote rotsformaties op in het landschap. We vinden die al mooi, maar het is nog niks vergeleken met het echte Monument Valley. Het is gebied van de Indianen, dus hier geldt onze National Parks Pass niet. We betalen 5 dollar per persoon om er in te mogen en het is het geld meer dan waard.

Het is prachtig om het te zien, misschien nog wel mooier dan de Grand Canyon. Heel bijzonder hoe die grote rotsen midden in het landschap staan, op een soort van heuvels die steeds verder afslijten. In het gebied zijn veel western films opgenomen. We drinken wat met uitzicht over de Valley met westernmuziek op de achtergrond. Dat maakt de sfeer helemaal compleet.

Na een tijdje vertrekken we weer. Er loopt nog een onverharde route van 17 kilometer langs de rotsen, maar officieel mag dat niet met de huurauto en we houden ons daar maar braaf aan. Bovendien denken we dat het weinig meerwaarde heeft om de rotsen van dichtbij te bekijken. We gaan op pad richting Moab. Vanaf die weg is de wereldberoemde foto genomen die bijna iedereen wel kent. Hij staat ook op de homepage van onze website. Die foto willen we natuurlijk zelf ook maken! We houden het goed in de gaten wanneer het bekende beeld opdoemt. We stoppen een keer te vroeg en nemen alvast wat foto’s. Maar als we een stukje doorrijden komen we op het goede punt. Het is aardig gelukt om zelf ook een mooie foto te maken.

Rond 16.00 uur komen we aan in Moab. We hebben een simpel motel. Niet veel bijzonders maar wel netjes, Moab is ook weer een dure plaats omdat er in de wijde omtrek niets anders te vinden is. Net heerlijke hamburgers gegeten bij Eddie McStiff’s, een leuk restaurant. Nu even dit reisverslag maken en zo op tijd naar bed want morgen hebben we weer een drukke dag met een bezoek aan Dead Horse Point State Park en Canyonlands National Park.

reacties
  1. Veronica schreef:

wauw, wat een geweldige foto’s! Het wordt alleen maar mooier en indrukwekkender!
    En de foto…die is geweldig gelukt.
    Heb de foto waar jullie samen op staan afgedrukt en laat het hier (op mijn werk) aan iedereen zien haha!!
    En…Eddie mc Stiff’s, dat is weer eens wat anders dan de mcDonalds.
    Geniet ze verder van al het moois en een dikke zoen voor jullie van mam.

2. sjoerd ditmaal. schreef:

Leuke plaatjes op zijn zachst gezegd!. Net of jullie bij Lucky Luke op de koffie gaat! die laatse foto vind ik het alleer aller mooist.

Hier is trouwens alles in orde. de meiden zijn weer terug van een korte logeer vakantie in holten. De rust is weer voorbij, maar weer lekker knuffelen.

vandaag dacht ik bij mezelf…..morgen bij mijn zuster.

veel plezier en tot snel!

• Yannick O. schreef:

Om welk uur waren jullie de baan op? Wij doen zelfde route in september maar dan van Page naar Monticello en onderweg Monument Valley.

Groetjes!

3. Kelly schreef:

Hoi Yannick,

Leuk dat je meeleest. Het is alweer een flink aantal dagen geleden dat we hier waren en door alle indrukken vergeet je snel veel, maar als ik het goed heb waren we rond 8 uur op pad en rond 11 uur in Monument Valley. Monticello zijn we ook doorgekomen, ik denk dat we daar rond een uur of 3 (Utah tijd, dus de klok al een uur verzet) waren. Fijne reis alvast!