Dag 11: Moab

Geplaatst op: 30 juli 2011 door Kelly in Uncategorized

Dag 11. Moab (29-7)

Vandaag hebben we een lange dag voor de boeg. We staan om half 7 op, ontbijten om 7 uur en om half 8 zitten we in de auto. We gaan namelijk de Fiery Furnace Tour doen, een wandeling van zo’n 3 uur in Arches National Park. We hebben de tour thuis al geboekt, er mogen namelijk maar 25 mensen per keer mee het gebied in. Het is een wandeling over veel rotsen en door smalle kloven. Een ranger vertelt onderweg allerlei dingen over het gebied.

We vertrekken precies op tijd, om 9 uur. De ranger(es) heeft het tempo er goed in. We dalen snel af en moeten over rotsen klimmen. Toch is het niet heel inspannend, want ze stopt regelmatig om dingen te vertellen, bijvoorbeeld over hoe de rotsen gevormd zijn, de dieren en planten in het gebied en andere mogelijkheden in het park.

We lopen tussen de rotsen, waar het lekker koel is. Sommige stukken zijn best lastig, flinke hoogteverschillen, steile rotsen waar we overheen lopen en hele smalle stukken waar je alleen zittend met armen tegen de ene rots en benen tegen de rots aan de andere kant door heen kan. Maar iedereen kan het op zijn eigen tempo doen. Het is echt heel leuk om hier op deze manier rond te lopen. Een van de hoogtepunten van onze reis tot nu toe.

De rest van het park valt ons een beetje tegen. Arches zijn natuurlijk gevormde bogen uit rotsen. Best mooi om te zien, maar als je er een hebt gezien heb je ze allemaal gezien. Heel anders dan de canyon waar we gisteren waren, daar kunnen we wel de hele dag naar kijken. Na de wandeling, die om 12 uur klaar is, bezoeken we dan ook nog een aantal uitkijkpunten, lunchen we op een picknickplaats en maken nog een kleine andere wandeling. Rond 2 uur hebben we er genoeg was.

Op weg naar het motel, wat maar 10 minuten rijden is vanuit het park, maken we een omweggetje langs schilderingen van Indianen op rotsen. Marjan wil die graag even bekijken. We maken wat foto’s, gaan terug naar Moab om boodschappen te doen voor de komende dagen en duiken dan lekker het zwembad in. Heerlijk om zo af te kunnen koelen, vandaag is een warme dag met zo’n 38 graden.

Zo meteen gaan we lekker pizza eten, morgen vertrekken we weer uit Moab. We gaan dan naar Capitol Reef, een ander nationaal park op ongeveer 3 uur rijden hier vandaan. De dagen daarna zijn we in Bryce Canyon en Zion National Park. Geen idee of we daar internet hebben, dus het kan even duren voor jullie weer wat van ons horen. Over 4 dagen zijn we in Las Vegas, daar kunnen we zeker weer internetten.