Dag 20: Yosemite

Geplaatst op: 8 augustus 2011 door Kelly in Uncategorized

Dag 20. Yosemite (7-8)

Vandaag gaan we het eerste voordeel van onze tent ervaren. We gaan een lange wandeling maken en vanuit onze tent hoeven we slechts 20 minuten te lopen om bij de start van de wandeling te komen. We gaan naar de Vernal Falls lopen, een grote waterval. Het is ongeveer 6,5 kilometer met een flink hoogteverschil.

Omdat we vroeg zijn, is het nog niet zo druk op het pad. De mensen die buiten het park logeren zijn nog onderweg om hier te komen. Het eerste stuk gaat gelijk flink bergop, een stijgingspercentage van zo’n 8 procent. Het is nog wel makkelijk, alles gaat over asfalt. Na zo’n 1,5 kilometer komen we bij een brug. Vandaar heb je al een heel mooi zicht op de waterval, die van grote hoogte naar beneden stort. Ook hier hebben we geluk met de sneeuw van afgelopen winter, hij stroomt nu een stuk harder dan hij anders zomers doet.

Veel mensen haken hier af, wij gaan verder. Nu wordt het lastiger. Via rotsen gaan we verder omhoog. We komen steeds dichter bij de top van de waterval. Vanaf hier word je ook best nat, omdat het water het pad op wordt geblazen door de wind. Ook de rotsen worden nat, dus het is goed uitkijken waar je loopt. Het is best een zware klim, maar het is de moeite waard. Want boven hebben we een prachtig uitzicht! We zien hoe het water tientallen meters naar beneden stort. En door het uitwaaiende water en de zon is er een prachtige regenboog te zien. Hier blijven we een poosje staan kijken.

Nu moeten we natuurlijk ook weer naar beneden. We nemen niet dezelfde weg, omdat de gladde rotsen extra gevaarlijk zijn als je er over naar beneden moet. Dus nemen we een ander pad. Iets verder lopen en we moeten ook weer een stuk omhoog voor we kunnen dalen, maar wel wat veiliger en makkelijker. Na 4 uur lopen zijn we weer beneden.

We eten een broodje in onze tent en inmiddels zitten we lekker bij het zwembad. We doen een rustmiddag. Bij de bar hebben we internet, dus daar kan ik dit verslag zo online zetten. Ik weet nog niet hoeveel foto’s er bij komen. Het kunnen er net zoals de afgelopen dagen slechts enkelen zijn, want het internet is hier overal vrij langzaam. Dus het duurt te lang om de foto’s te uploaden. Maar de rest krijgen jullie wel te zien als we weer thuis zijn.