Dag 25: San Francisco – Huis

Geplaatst op: 14 augustus 2011 door Kelly in Uncategorized

Dag 25. San Francisco – Huis (12-8/13-8)

En toen waren we weer thuis. Dat is even wennen zeg! Ten eerste het weer, het regent al de hele dag en het is maar een graad of 20. Doe mij maar die 35 graden met zon die we gemiddeld de hele vakantie hebben gehad. Ook die jetlag is wel te merken, best vermoeiend om na 10 uur in het vliegtuig 9 uur tijdsverschil te overbruggen.

Maar even terug naar vrijdag, om het verslag goed af te maken, toen we nog in San Francisco waren. We kunnen uitslapen en rustig onze spullen pakken, voordat we om 11 uur uitchecken uit ons hotel. De taxi was donderdagavond al besteld, die komt keurig om kwart over 11 voorrijden. Binnen een half uur zijn we op het vliegveld. Het inchecken gaat snel en net als op de heenweg krijgen we 4 plaatsen naast elkaar in het midden van het vliegtuig.

Doordat we vroeg zijn moeten we nog zo’n 3 uur wachten, maar de tijd gaat snel met het eten van een broodje en het spelen van een potje kaarten. Het vliegtuig vertrekt mooi op tijd en om 3 uur zijn we op weg naar huis. Air Berlin heeft alles weer keurig voor mekaar qua service met eten en drinken. Maar toch is het een lange saaie vlucht. Door het tijdsverschil is het in Nederland al middernacht als we vertrekken. Omdat we in het goede ritme moeten komen, moeten na zo’n 3 uurtjes vliegen alle luiken dicht en lichten uit, zodat mensen kunnen slapen. Opzich een goed idee, ware het niet dat slapen, rechtop in een stoel waar je 10 uur in zit, niet zo makkelijk gaat. We doen dus amper een oog dicht. Maar goed, morgen slapen we wel weer verder.

Om half 11 Nederlandse tijd landen we in Dusseldorf, bijna thuis! Helaas is er nog een flinke file onderweg, waardoor we langer onderweg zijn dan gepland. Maar eenmaal thuis staan pap en mam al op ons te wachten met een lekkere lunch. De poezen zijn blij dat we er weer zijn, dus zo is het best fijn thuis komen!

Inmiddels is het zondagavond. We zijn redelijk over de jetlag heen, zo nog een keer vroeg naar bed en dan zitten we vast weer in het goede ritme. En dat moet ook, want morgen moet er weer gewerkt worden.

Na een jaar van voorbereiding en plannen maken kunnen we nu terugkijken op een fantastische reis. In 25 dagen hebben we de meest uiteenlopende dingen gezien. De meesten bizar mooi en bijzonder. We hebben 1657 foto’s op onze laptop staan, en dat is niet eens alles. Tijdens de reis hebben we er al veel weggegooid en de mooisten uitgezocht. We zullen het jullie besparen ze allemaal te laten zien en eerst een mooi digitaal fotoalbum maken.

Wij hebben een fantastische reis gehad. Bijna alles gezien en gedaan wat we wilden en nergens problemen gehad. Het liep super soepel. We hebben zoveel moois gezien dat het bijna niet aan te geven is wat het mooiste was. Dat is ook voor iedereen verschillend. Voor mij was de Grand Canyon wel het mooiste en meest indrukwekkende wat we gezien hebben. De Fiery Furnace wandeling Arches het leukste wat we gedaan hebben en Zion National Park in z’n totaal het mooiste park wat we bezocht hebben. Maar ook de luxe van Las Vegas was geweldig, het was super om weer terug te zijn in New York en ook alle andere dingen die we onderweg gezien hebben waren prachtig.

Voor mensen die meelezen en de reis nog willen gaan maken nog een tip. Boek de complete reis zelf! Met hulp van het forum op allesamerika.com is dat heel makkelijk te doen. Onderweg zijn we door veel plaatsen gekomen die reisbureaus aanbieden als overnachtingsplek en de meesten zijn echt heel slecht gelegen.

Bedankt voor al jullie reacties op onze verslagen, dat was ontzettend leuk om telkens weer te lezen en hield het ook leuk om elke dag weer een nieuw verslag te maken!

reacties
  1. Liza schreef:

Hey Kelly en Gijs,

Het was ook erg leuk om jullie reisverslag te lezen! Succes met werken en het normale ritme 🙂

Liza

2. Tine schreef:

Via AllesAmerica forum kwam ik op jullie fantastische blog terecht.
    We plannen een rondreis in juni 2012 aan de Westkust, dus was het bijzonder interessant om jullie verslag te lezen. Ik ben onder de indruk van de zeer overzichtelijke blog. Aangenaam lezen en leuk om bij iedere dag wat foto’s te zien.
    Ik vroeg me af hoe gemakkelijk je kunt updaten van de blog op reis. Hadden jullie een laptop mee en was er dikwijls mogelijkheid om wireless internet te ontvangen?

Bedankt alvast om de gelegenheid te bieden dat we konden meegenieten van jullie reisblog!

• Kelly schreef:

Hoi Tine,

Leuk dat je meegelezen hebt. Wij hadden inderdaad een laptop bij ons en daarmee was het heel gemakkelijk om te updaten. In bijna alle hotels/motels hadden we gratis wifi, zelfs op de meest afgelegen plekken waar je het helemaal niet verwacht, zoals in Zion en Death Valley.
      In de duurdere hotels in de steden moest je er juist voor betalen, maar was het heel makkelijk om het verhaal vast te typen en vervolgens in een Starbucks (waar ze in elke vestiging gratis draadloos internet hebben) het even te uploaden. De ene keer ging het sneller dan de andere, daarom ook niet altijd evenveel foto’s. Fijne reis alvast!

• Tine schreef:

Dag Kelly,

dank je wel voor de info.
        Ik ga eens kijken of zo’n blog vlot te maken is.
        Ik ken wel iets van websites maken, dus denk ik dat het wel moet kunnen lukken 😉